Thursday, March 25, 2010

Surfer Dude

Melihat orang bermain surf memang la sangat syok...mule2 pagi tu aku cume jadi unofficial photographer je...tapi bile tengok diorang main surf macam best pulak...nak pulak member aku yang baru nak belaja surf pon ade...so petang tu aku decide ntuk try..aku pon excited la nak belaja main surf ni...then esoknye diorang ajak aku surf di Teluk Kalong...lebih kurang 1/2jam la jalan dari cherating...bile sampai sane aku tgk ombak dier memang best la...besar-besar...ade 2 orang budak ni (kawan kepada kawan aku) da terjun da...aku tgk diorang wat aksi "paddle"(baring secara meniarap di atas surf board sambil mengayuh2 menggunakan tangan)...aku tgk jauh gak diorang Paddle...aku ingat diorang nak g kayuh sampai ke pelantar minyak dekat kertih sane...hahahaha...rupenye diorang patah balik...yang aku ni, praktis la main surf ngan member aku lagi sorang ni...aku tak tahu..rupe2nye pantai tu ade lekuk kat tengah2 dier..means bahagian tu yang dalam sikit...oleh kerana aku tak pandai berenang dan di hanyutkan ombak..aku da sampai ke kawasan yang agak dalam tu...bile pijak2 tak jejak pasir kat bawah tu..ape lagi la panic...fuhh...giler..naseb baik umor tu panjang lagi..try2 kayuh kaki..then terpijak kawasan yang cetek sedikit...terus aku jalan naik ke atas...aku ckp kat member aku "korang je la yang main..." aku terus insaf dan tak main surf dah...dengar cite seblom kitorang main surf kat situ da ade orang yang mati lemas kat situ gak pasal main surf...fuuhhh...kalo tak aku orang yang seterusnya...

No comments:

Post a Comment